luni, 22 ianuarie 2024

Amintirile unui LOC DE PARCARE - experiment literar-

 

Dacă ai imaginație și talent literar, poți să scrii orice, despre orice.

   Oricine și orice poate avea amintiri!

   O persoană, o veveriță, o casă, un tablou, ceva care se mișcă sau ceva imobil, începe să existe sau poți dovedi că există – așa cum se spune în fizică și în filozofie – atunci când le observi, „le descoperi”.

   Trăim într-un spațiu plin de vibrații și în funcție de rezonanța pe care o avem cu acestea spunem că „îmi place” sau „nu îmi place” ceva.

   Simțurile noastre ne ajută în acest demers ( văz, auz, gust, miros, pipăit, etc).

   Dorința de a partaja experimentele trăite nu aparține tuturor. Unii oameni au plăcerea să comunice și altora și scriu cronici despre spectacole, cărți citite, excursii, restaurante vizitate, etc.

  Uneori poți să te amuzi și să „fabulezi”, adică să atribui calități umane ( ca de exemplu capacitatea de a avea „amintiri”)unor lucruri sau locuri așa zis „neînsuflețite”.

   Fabula este de fapt genul literar în care animalelor li se atribuie însușiri umane.

   Deci, eu am ales ca personaj, un loc de parcare!

   Spațiul de staționare are mai multe locuri de parcare și a apărut, ca zonă auxiliară obligatorie amenajată lângă construcții care deservesc populația, de regulă din mediul urban, care se deplasează cu mijloace motorizate individuale.

   Locul de parcare este un spațiu imobil restrâns, dar foarte solicitat, datorită faptului că deservește și ajută la funcționarea accesului în centrele animate: comerciale, locuri de muncă, spitale, spații de cultură, aeroporturi, etc. Ele pot avea un regim de rezervare gratuită sau cu plată. Cele mai multe sunt cu acces liber, funcție de noroc.

   Locul de parcare este UN SPAȚIU delimitat fizic, în care se staționează în condiții limitate de TIMP.

   Mai precis, pe LOCUL DE PARCARE, SPAȚIUL este fix și TIMPUL este mobil, astfel că LOCUL DE PARCARE poate să înregistreze informații despre toate tipurile de automobile ( inclusiv pasagerii lor) care s-au perindat cronologic ( ore, zile, ani) în SPAȚIUL său, deci poate avea amintiri.

   În cartierul meu, lângă o Bancă nou înființată, a apărut și un spațiu de staționare cu câteva locuri de parcare, pentru că la o Bancă nu stai mult, nu spui povești: intri și ieși repede!

   Într-o dimineață însorită, așteptam în mașină, în parcare, pe soțul meu care intrase la Bancă să plătească o factură.

   De plictiseală, mi-am fixat privirea spre locul de parcare de vis-a-vis și am început să observ ce se întâmpla acolo.

   A parcat o bătrânică care, adusă de spate, se mișca foarte repede spre intrare în Bancă. S-a întors în scurt timp, cu un aer la fel de grăbit și a plecat. Imediat a sosit o altă mașină, condusă de un tânăr de culoare, în ținută sport, care a staționat foarte puțin.Probabil că tânărul a accesat un ghișeu automat aflat în holul Băncii.

    După el, a ocupat locul de parcare, o familie tânără. Doamna a rămas cu fetița în mașină, iar domnul, cu un aer grăbit, a intrat la Bancă. Și el s-a întors foarte repede și au plecat.

   Începuse să îmi placă acest du-te vino și mi-a trecut prin minte un gând : ce ar fi dacă, acest loc de parcare ar nota amintirile despre toți cei care îl vizitează?

   Dar, uite că a sosit soțul meu și am părăsit locul de parcare, zâmbind!

  19 ianuarie 2024

 CĂTĂLINA STROE



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Amintirile unui LOC DE PARCARE - experiment literar-

  Dacă ai imaginație și talent literar, poți să scrii orice, despre orice.    Oricine și orice poate avea amintiri!    O persoană, o vev...